خوش آمدید
آمار کاربران
نظر شما در مورد سایت؟

خوب
خیلی خوب
متوسط
بد



نتایج
نظرسنجی ها

تعداد آراء: 2
نظرات : 0
نظرسنجی

مقالات آزاد :ماه حرام

 

سخن سردبیر(ماه حرام(


سه شنبه 2 مهر 1392 - 19:44:28

روزها پیاپی می گذرد و در هر رهگذر ما مقداری از عمرمان را از دست می دهیم .و حالا وارد ماه حرام شده ایم ! ماه حرام یعنی چه ؟فکر کن! احترام ، محترم ، حرم ، حرام ، محروم ، ومحرم و محرم همه از یک ریشه می آیند . معنی لغوی آن یعنی ممنوع . مثلا احترام ، یعنی بی ادبی ممنوع . مَحرم یعنی ازدواج با او ممنوع . محروم ، یعنی نعمتی بر او ممنوع شده است . وحالا ماه حرام ! توجه کن در این ماه چه چیز حرام یا ممنوع  شده است ؟ جنگ کشتار در گیری  در این ماه ، حرام است . چهار ماه حرام داریم . ذی القعده ذی الحجه، محرم ، رجب.(کافی ج4ص240).این یک سنت ابراهیمی است که بعد از او هم در میان عرب قبل از اسلام ، رایج بود. احترام گذاشتن به این چهار ماه ! آنها در این ماه ها به هیچ جنگ و قتالی نمی پرداختند . اسلام نیز این سنت ابراهیمی را امضاء کرد و قتال و در گیری را در این ما ها تحریم نمود . (تفسیر نور ج1 ص341).عرب های جاهلی گاهی اوقات که دوست داشتند کشتار را ادامه دهند ، نام ماه حرام را عوض می کردند و مثلا رجب را می گفتند شعبان ! و اسم این جابجایی را گذاشته بودند "نسیء". خداوندمی فرماید :به تاخیر انداختن (نسیء) ماه های حرام افزونی در کفر است  و موجب گمراهی کافران . آنان یک سال آن ماه را حلال می شمردند و یک سال حرام .تا با آن ماه که خداوند حرام کرده سازگاری و برابری داشته باشند . و حرام خدا را حلال گردانند ،اعمال زشت آنها در نظرشان زیبا نمود و خدا هرگز کافران را هدایت نخواهد کرد .(سوره توبه 37). عر ب جاهلی که خدایش سنگ و گل بود ، سوسمار و خون می خورد و دخترش را زنده بگور می کرد ،باز شرم می کرد در ماه حرام کشتار کند و ناچار نام ماه را عوض می کرد .اما بعد دیدیم که کسانی که خود را مسلمان می نامیدند در محرم الحرام با پسر پیامبر چه کردند. لعنه الله علیهم اجمعین. حالا هم همان عرب ها بر علیه عرب ها اسلحه می فرستند . برایشان فرق ندارد که ماه حرام باشد یا حلال !نام ماه را هم عوض نمی کنند ( والله لا یهدی القوم الکافرین.) 

بیشتر
نویسنده : admin ، -78 فروردين ماه، -621

مقالات آزاد :باز سازی

دوستان سلام .

قطعا در جریان هستید که سایت طاها پست باز سازی شده است . بنا بر این ما مطالب را دوباره بارگذاری می کنیم.بهمین علت تصمیم گرفتیم که بعضی از موضوعات را باتاریخی که داشته برای شما بیاوریم .شما مطالب را درقسمت موضوعات می توانید پیدا کنید .با نظر دادن در باره مطالب ما را یاری کنید . با تشکر فراوان .

بیشتر
نویسنده : admin ، -78 فروردين ماه، -621

تفسیر :سوره حمد 2

تفسیر سوره حمد (2)


سه شنبه 16 مهر 1392 - 23:03:14

توسط :

بسم الله الرحمن الرحیم . این حدیث از پیامبر آمده است :کُلُ اَمر ذی بال لم یُذکَرفیه اسم الله فهو ابتر:هر کارمهمی که بدون نام خدا شروع شود ، بی فرجام است . تفسیر صافی ج1 ص52: می بینیم خداوند می فرماید که پیامبران قبل از اسلام هم کلمه بسم الله را می گفته اند . "و قال ارکبو فیها بسم الله مجراها و مرسیها . به هنگام حرکت و در موقع توقف کشتی بسم الله گویند .هود 41.
یا از قول حضرت سلیمان "انه من سلیمان و انه بسم الله الرحمن الرحیم . نحل 30 این نامه از طرف سلیمان است و همانا به نام خداوند بخشنده مهربان است .بسم الله .کلمه اسم از "سمو"بروزن "غلو" به معنی بلندی و ارتفاع است . اینکه هر نامی اسم گفته می شود به خاطر آنست که مفهوم آن بعد از نام گذاری ، از مرحله خفا و پنهانی به مرحله بروز و ظهور و ارتفاع می رسد، و یا به خاطر آنست که لفظ با نام گذاری معنا پیدا می کند و از مهمل و بی معنی بودن در می آید .الله جامع صفات جلال و جمال است . فان الله غفور رحیم . فان الله سمیع علیم ان الله هو الرزاق . هو الله الخالق الباری المصور له الاسماء الحسنی حشر 24. الله جامع تمام صفات خداوند است . یکی از شواهد روش جامعیت این نام آنست که ابراز ایمان و توحید را تنها با جمله "لا اله الا الله " می توان کرد . المیزان این مبحث ادامه دارد .

بیشتر
نویسنده : admin ، -78 فروردين ماه، -621

تفسیر :سوره حمد 3

م.

 

 

سوره حمد 3


سه شنبه 7 آبان 1392 - 20:04:02

توسط :
admin

بنام خدا .بسم الله الرحمن الرحیم ،اساس کار خداوند بر رحمت است و مجازات جنبه استثنایی دارد که تا عوامل قاطعی برای آن پیدا نشود تحقق نخواهد یافت . "یا من سبقت رحمته غضبه " یعنی همیشه رحمت خداوند جلو تر از غضب او است و بیشتر رحمت شامل حال انسان ها خواهد شد .سر فصل سوره ها هم همیشه بسم الله الرحمن الرحیم است .در باب حمد خداوند از امام ششم در تفسیر برهان آمده که:شکر نمودن از نعمت الهی عبارت است از اجتناب کردن از محرمات و از آنچه خداوند متعال نهی فرموده است ،وتمامی شکر گزاری با اظهار کلمه __الحمد لله رب العالمین __باشد.درباره العالمین گفته اند که:برای خداوند متعال هزار عالم است ،و هر عالمی از این عوالم بیشتر از هفت آسمان وهفت زمین باشد .جمعیت هر عالمی نمی دانند که بجز عالم آنان عالم دیگری موجود است یا نه .اما در باره حمد .کلا حمد و مدح و شکر نزدیک بهم هستند .__1_حمد در لغت عرب به معنی شتایش کردن در برابر کار یا صفت نیک اختیاری است .  __2__مدح به هر گونه ستایش خواه در برابر یک امر اختیاری یا غیر اختیاری .   __3__شکر از همه اینها محدود تر است . تنها در برابر نعمت هاشکر و سپاس می گوییم .البته شکر از یک نظر، عمومیت بیشتری دارد. چرا که شکر گاهی با زبان است و گاه با عمل ، در حالی که حمد ومدح معمولا با زبان است . (تفسیر نمونه)ادامه دارد.

بیشتر
نویسنده : admin ، -78 فروردين ماه، -621

تفسیر :سوره حمد 4

تفسیر سوره حمد(4)


دوشنبه 4 آذر 1392 - 12:02:43

توسط :
admin

بنام خداوند . ادامه بحث حمد :کلمه حمد بطوری که گفته اند به معنای ثنا وستایش در برابر عمل جمیلی است که ثنا شونده باختیار خود انجام داده است ."رب" در اصل به معنی مالک و صاحب چیزی است که به تربیت و اصلاح آن می پردازد . و کلمه ربیبه که به دختر همسر انسان گفته می شود ، از همین جا گرفته شده است .رب مطلق خداوند است .برای غیر خداوند به صورت اضافه است . رب الدار ، رب السفینه .از کلمه حمد این نکته نیز به خوبی استفاده می شود که خداوند همه این مواهب و نیکی ها را با اراده و اختیار خود ایجاد کرده است .حمد تنها درآغاز کار نیست ،بلکه پایان کارها را نیز خداوندمی فرماید با حمد خواهد بود ! در مورد بهشتیان می خوانیم :دعواهم فیها سبحانک اللهم و تحیتهم فیها سلام . و آخر دعواهم ان الحمد لله رب العالمین :یونس 10
الرحمن الرحیم . آوردن رحمن و رحیم بعد از رب العالمین ،اشاره به این نکته است که ما در عین قدرت نسبت به بندگان خویش با مهربانی و لطف رفتار می کنیم .

بیشتر
نویسنده : admin ، -78 فروردين ماه، -621

سوره حمد 5

سوره حمد 5

 

جمعه 15 فروردين 1393 - 09:39:

بنام خداوند قادر متعال .با پوزش از تاخیر پیش آمده !  "مالک یوم الدین " در اینجا به دومین اصل مهم اسلام یعنی قیامت و رستاخیز توجه می کند و می گوید :خداوندی که مالک جزاست . و به این ترتیب محور مبدا و معاد که پایه هر گونه اصلاح اخلاقی و اجتماعی است در وجود انسان تکمیل می گردد .جالب اینکه در اینجا تعبیر به "مالکیت خداوند" شده است ، که نهایت سیطره و نفوذ او را بر همه چیز و همه کس در آن روز مشخص می کند . روزی که همه انسان ها در آن دادگاه بزرگ برای حساب حاضر می شوند و در برابر مالک حقیقی خود قرار می گیرند ،تمام گفته ها و کارها و حتی اندیشه های خود را حاضر می بینند ،هیچ چیزبه اندازه سر سوزنی نابود نشده وبه دست فراموشی نیفتاده است . واکنون این انسان است که باید بار همه مسئولیت های اعمال خود را بر دوش کشد و حتی آنجا که خود فاعل نبوده بلکه بنیان گذار سنت و برنامه ای بوده است ! باز باید سهم خویش را از مسئولیت بپذیرد .اعتقادبه روز رستاخیز و ایمان به آن دادگاه بزرگ که همه چیز در آن بطور دقیق مورد محاسبه قرار می گیرد ، اثر فوق العاده نیرومندی در کنترل انسان در برابر اعمال نادرست و ناشایست دارد.یکی از علل جلو گیری کردن نماز از فحشاء ومنکرات همین است که نمار انسان را هم بیاد مبدئی می اندازد که از همه کار او با خبر است و هم بیاد دادگاه عدل الهی!(تفسیر المیزان(

بیشتر
نویسنده : admin ، -78 فروردين ماه، -621

تفسیر :سوره حمد 6

سوره حمد 6


يكشنبه 14 ارديبهشت 1393 - 22:55:48

بنام خدا .ایاک نعبد و ایاک نستعین ، کلمه عبد بمعنای انسان و یا هر دارای شعور دیگریست که ملک غیرباشد،اصل عبودیت بمعنای خضوع است .(المیزان(
عبادت یک نوع تشکر است .زیرا که اعلی مراتب خضوع واعلی درجه تعظیم می باشد .جهت مقدم شدن کلمه ایاک بر کلمه نعبد و بر کلمه نستعین این است که باعث اختصاص و انحصار شود یعنی پروردگارا ما تو را می پرستیم ،نه غیر تو را (تفسیر آسان(
ما حتی در عبودیت و بندگی خود نیز احتیاج به کمک او داریم و در این راه نیز باید از او استعانت جست .به تعبیر دیگر در جمله اول که می گوییم تنها تو را می پرستیم کمی بوی استقلال دارد.  بلافاصله با جمله ایاک نستعین آن را اصلاح می کنیم .ذکر صیغه جمع در نعبد و نستعین نشان می دهد که اساس عبادت ،مخصوصا نماز بر پایه جمع و جماعت است . حتی به هنگامی که بنده در برابر خدا به راز و نیاز بر می خیزد باید خود را میان جمع و جماعت ببینند تا چه برسد به سایر کارهای زندگیش . پس هر گونه فرد گرایی ،تک روی ،انزوا طلبی و مانند اینها مفاهیمی است که  از نظر قرآن و اسلام ، مردود شناخته می شود .آخر نماز هم که السلام علیکم است دلیل بر این است که این عبادت در اصل جنبه اجتماعی دارد.یعنی باید به صورت جماعت انجام شود.(خدایا)تنها تو را می پرستیم و تنها از تو یاری می جوییم (تفسیر نمونه) با تقدم عبارت ایاک نعبد اول عبادت کنیم بعداز او کمک بخواهیم . (تفسیر نور(    

بیشتر
نویسنده : admin ، -78 فروردين ماه، -621

تفسیر :سوره حمد 7

سوره حمد7


سه شنبه 30 ارديبهشت 1393 - 08:57:28
توسط:
admin:

بنام خداوند قادر متعال .ادامه بحث ،اهدنا الصراط المستقیم . ما را به راه راست هدایت کن ! (تفسیر آسان )هدایت بمعنای ارشاد و راهنمایی است . وبه معنی توفیق دادنداستعمال می شود .تفسیر بیان السعاده می گوید "هدایت همان نشان دادن راه است ،خواه به مطلوب یا به راه برساند یا نه . صراط با صاد و با سین و زراط با "ز" به معنی راه می باشد . در اینجا به معنی راه مستقیم می باشد که کجی ندارد . در تفسیر آسان آمده که صراط مستقیم قرآن مجید است . از ابن عباس آمده که اسلام است . در اخبار شیعه آمده که منظور پیامبر و امامان دوازده گانه هستند .تفسیر آسان در ادامه می گوید :خدای سبحان دارای انواع و اقسام وسائل هدایت می باشد که مرجع کلیه آنها چهار نوع است : 1-قوه عقلی و حواس باطنی بشر که خدا بوسیله آنها انسان را به فیض میرساند و انسان بمصلحت خویش راهنمایی می شود.
2-
نصب دلیل هایی (راهنما)که انسان بوسیله آنها حق را از باطل و مصلحت را از مفسده تشخیص می دهد ،از قبیل این آیه(سوره فصلت 16)می فرماید :ما آنان را هدیت کردیم ولی ایشان راه کورکورانه را برگزیدند و طریق هدایت را رها کردند .
3-
فرستادن پیامبران و کتب آسمانی چنانکه در سوره انبیا آیه 72 می فرماید :این قرآن مردم رابراه استوار و روشنی هدایت می کند.
4-
وحی و الهام و خوابهای راست است . لذا در سوره انعام آیه 89 در باره آنان می فرماید :افرادی که در راه ما جهاد می کنند براه راست هدایت می کنیم .صراط در لغت بمعنی طریق و راه است ، ولی در اینجا بمعنای "دین" می باشد .زیرا دین ایشان را به مقامی می رساند که مستوجب ثواب و محفوظ بودن از عقاب باشد. پس گویا راهی است که رفتن در آن مظنه نجات و سلامتی خواهد بود.

بیشتر
نویسنده : admin ، -78 فروردين ماه، -621

تفسیر :سوره حمد 8

 

سوره حمد 8


جمعه 16 خرداد 1393 - 03:05:47
توسط:
admin

صراط مستقیم . با سلام چند مطلب در باره خود کلمه صراط باقیمانده است حیف است که آنرا نگوییم . در تفسیر المیزان آمده است که :صراط به معنی " بلعیدن " است .گوییا راه روشن رهرو خود را بلعیده است که دیگر نمی تواند به این سو و آن سو منحرف شود ،و نیز نمی گذارد که از شکمش بیرون رود . کلمه مستقیم هم بمعنای هر چیزی است که بخواهد روی پای خود بایستد و بتواند بدون اینکه بچیزی تکیه کند بر کنترل و تعادل و متعلقات خود مسلط باشد . مانند انسان ایستاده ای که بر امور خود مسلط است .در نتیجه برگشت معنای مستقیم بچیزی است که وضعش تغییر و تخلف نا پذیر باشد . حال که معنای صراط ، آن و مستقیم ،این ، پس صراط مستقیم عبارت می شود از صراطی که در هدایت مردم و رساندنشان بسوی غایت و مقصدشان تخلف نکند و صد در صد این اثر خود را ببخشد .فرق میان سبیل و صراط :خداوند صراط را یکی دانسته ولی برای سبیل چند مورد ذکر کرده است .مثلا :الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا . کسانی که در راه ما جهاد می کنند ، آنان را به راههای خودمان هدایت می کنیم . آیاتی که سبیل را به مردم نسبت داده است .1- قل هذه سبیلی (یوسف108) بگو این راه منست .2-سبیل من اناب الی (لقمان15)راه کسی که بسوی من باز می گردد . 3 سبیل المومنین (نساء115)راه مومنین .پس سبیل می تواند چندین راه باشد حتی در بعضی آیات آمده (سوره یوسف106)که بیشترشان بخدا ایمان نمی آورند مگر با شرک . پس معلوم می شود شرک که ضلالت است با ایمان که یکی از سبیل هاست جمع می شود ولی صراط مستقیم با ضلالت و شرک جمع نمی شود .نتیجه ای که علامه طباطبایی می گیرد اینست که یا صراط مستقیم همه آن راه هاست . یا اینکه سبیل ها راههای فرعی است که بعد از اتصالشان بیکدیگر بصورت صراط مستقیم و شاهراه در می آیند.

بیشتر
نویسنده : admin ، -78 فروردين ماه، -621

تفسیر :سوره حمد 9

 

سوره حمد 9


چهارشنبه 11 تير 1393 - 09:41:33

توسط :
admin ::

بنام خداوند. ادامه بحث صراط :مزیت اصحاب صراط مستقیم  بر سایرین و همچنین مزیت صراط  آنان بر سبیل(راه) سایرین تنها به "علم" است نه عمل !آنان به مقام پروردگارشان علمی دارند که دیگران ندارند . پایان المیزان.  اما در باره الذین انعمت علیهم ...آنها چه کسانی هستند  ؟تفسیر نمونه از سوره نسا آیه 69 مثال شاهد آورده است :ومن یطع الله والرسول فاولئک مع الذین انعم الله علیهم من النبیین والصدیقین والشهداء والصالحین وحسن اولئک رفیقا:کسانی که دستورات خدا و پیامبر را اطاعت کنند، خدا آنها را با کسانی قرار می دهد که مشمول نعمت خود ساخته ،از پیامبران ،رهبران صادق و راستین ، جانبازان و شهیدان راه خدا و افراد صالح ،و اینان رفیقان خوبی هستند.
همانگونه که ملاحظه می کنیم این آیه افرادمورد نعمت را چهار گروه معرفی می کند :پیامبران ، صدیقین ، شهداء و صالحین .این مراحل چهارگانه شاید اشاره به این معنی باشد که برای ساختن یک جامعه انسانی سالم و مترقی و مومن نخست باید رهبران حق و انبیاءوارد میدان شوند.
مغضوب علیهم و ضالین کیانند ؟جدا کردن این دو از هم در آیات فوق نشان می دهد که هر کدام اشاره به گروه مشخصی است .در اینکه فرق میان این دو چیست سه تفسیر وجود دارد.1-از موارد این دو کلمه در قران مجید استفاده میشود که مغضوب علیهم مرحله ای سخت تر و بد تر از ضالین است .وبه تعبیر دیگر ضالین گمراهان عادی و مغضوب علیهم گمراهان لجوج و یا منافقند . ادامه دارد. (تفسیر نمونه)

بیشتر
نویسنده : admin ، -78 فروردين ماه، -621

زنان و کودکان :بانوی خوشبخت 6

بانوی خوشبخت 6


دوشنبه 2 ارديبهشت 1392 - 08:53:28

توسط :
admin :

چون فاطمه علیها سلام به آن بیماری که موجب رحلت آن حضرت گردید دچار شد ،هنگام شدت یافتن بیماریش ، گروهی از زنان مهاجر و انصار به عیادتش جمع شدند و بر آن حضرت سلام کرده و گفتند:ای دختر رسول خدا ! روزگار را چگونه می گذرانی ؟آن حضرت فرمود "حالم به گونه ایست که از دنیای شما بیزارم و مردانتان را دشمن می دارم. حال و قالشان را آزمودم و از آنچه کردند بسی ناخشنودم . چرا که چون تیغ زنگار خورده نابرا! و چون نیزه ،ازقد، دو نیم شده، و صاحبان اندیشه های تیره و نارسایند . چه بد ذخیره ای از پیش برای خود فرستادند ! خشم خداوند را به جان خریدند و در آتش پاینده اند . از سر ناچاری ریسمان امور وظایف را به گردن آنان انداخته ، سنگینی و مسئولیت کار را بدان ها واگذاردم و ننگ عدالت کشی را بر آنها بار کردم . نفرین ابدی بر این مکاران .دور باشند از رحمت حق این ستمکاران . وای بر آنان از چه رو تمرکز حق را در مرکز خود سبب نگشتند ؟و از این راه خلافت را از پایه های نبوت دور داشتند ؟به هوش ! که زیانی بس بزرگ است .(دراین کلام وبیان،قدرت مدیریت و رهبری و احاطه این بانوی بزرگ را در امور جامعه ببینبد! او بانوی خوشبختی بود که در مدت کمی بعداز زنده بگور کردن، دختران توانست جایگاه عظیمی برای خود ایجاد کند و راه را برای ابراز وجود زنان و دختران جامعه اسلامی باز کند ،سلام خدا بر او باد.)

 

بیشتر
نویسنده : admin ، -78 فروردين ماه، -621

رحمه للعالمین :من شاه نیستم

 

من شاه نیستم


جمعه 10 خرداد 1392 - 16:24:31

توسط :
admin ::

مردی نزد پیامبر آمد و با او سخن می گفت و در آن حال لرزه بر اندامش افتاده بود . پیامبر گفت :راحت باش،من شاه نیستم .او از سیره ملوک و سلاطین و تشریفات و رفتار آنان بیزار بود .از امام صادق (ع)آمده است :پیامبر هیچ خوش نداشت که به پادشاهان شبیه شود. ابو امامه گوید"پیامبر خدا صلی الله علیه و آله وسلم در حالی که به عصا تکیه داشت بیرون آمد ، ما به احترام او بلند شدیم ، فرمود "آن گونه که ایرانیان برای بزرگ داشتن یکدیگر در جلوی پای هم بر می خیزند بر نخیزید! از انس بن مالک نقل کرده اند که هیچکس نزد مسلمانان محبوبتر از رسول خدا نبود و با وجود این چون آن حضرت را می دیدند بر نمی خاستند زیرا می دانستند که چنین کاری را خوش نمی دارد .چون وارد مجلسی می شد در نزدیکترین جای به محل ورود می نشست. هنگامی که سواره بود اجازه نمی داد کسی پیاده با آنحضرت حرکت کند ،یا او را با خود سوار می کرد ویا اگر آن فرد نمی پذیرفت می فرمود:جلو تر برو و در فلان مکان منتظر باش .سعی پیامبر در این بود تا در آنها خوی استکبار وارد نشود.زیرا بمحض اینکه استکبار فرد را فرا گیرد طغیان گر شود .(ان الانسان لیطغی ان راه استغنی سوره علق

بیشتر
نویسنده : admin ، -78 فروردين ماه، -621

حقوق :حق الله 2

حقوق امام سجاد
جمعه 25 اسفند 1391 - 11:27:25

توسط :
admin ::  خواندن / ارسال نظرات :0

به نام خداوند قادر . تصمیم داشتیم درباره حقوق هر بار خلاصه مطلب را ارائه دهیم .اما به پیشنهاد دوستان بنا شد توضیحاتی داده شود .برای ادای حق الله دو مسئله باید مد نظر قرار گیرد : 1 - عبادت  2-- اخلاص
عبادت و عبودیت ، در لغت به معنای اظهار ذلت و خضوع ، اطاعت و پرستش معبود است که ممکن است معلول چند علت باشد : 1- کمال معبود و این که هر ناقصی فطرتادر مقابل کمال خاضع است .
2- احسان موجود و نعمت هایی است که از طرف معبود نسبت به اوصورت گرفته است .
3- چون موجود ناقص ، بطور کلی برای به دست آوردن منافع و دفع زیان ها و آفات ، خود را نیاز مند به وجود کامل می بیند .، او را عبادت می کند .
4- از آن جا که موجود کامل ، برتری ، و سیطره ای بر موجود ناقص دارد ، به علت ترس از قهر و استیلا ی او که باعث عذاب و تنبیه می شود ، او را اطاعت و پرستش می کند .
نکته قابل توجه این است که سلطان مطلق ،و کمال مطلقی که هیچ نقصان ندارد ،جز ذات ذوالجلال کس دیگری نمی تواند باشد و آن اسمی که مترادف ذات جمیع اوصاف کمال است نام مبارک "الله" تبارک و تعالی است . امام (ع) نیز در آغاز سخن آن را بکار برده و فرموده اند: "فاما حق الله الاکبر " این نوع عبادت ، همان عبادت اختیاری است . از روی عشق به خداوند و شوق رسیدن به او زیبا ترین نوع پرستش است.

بیشتر
نویسنده : admin ، -78 فروردين ماه، -621

مقالات آزاد :حبیب خدا

 

سخن سردبیر (حبیب خدا)


جمعه 10 خرداد 1392 - 08:08:51
توسط:
admin ::  خواندن / ارسال نظرات :3

سلام بر تو ای حبیب خدا ! ای رسول گرامی اسلام ، هر گاه دلم می گیرد و اندوه بر من مستولی می شود به تو رو می کنم و بر تو درود می فرستم ،یاد تو که می کنم شعف مرا فرا می گیرد و افسردگی از من دور می شود اصلا یاد تو خمیر مایه نشاط است .می دانم یکی از دوست داشتنی های زندگی دخترت زهراء سلام الله علیها نگاه به چهره تو بود! ای نازنین چگونه بود که این همه استقامت کردی ؟آزار مشرکین ،بد اخلاقی های مردم جاهل ،مکر دشمنان حیله گر ، آنقدر با ایمان ، محکم ایستاده بودی که گوییا خدا را می دیدی . آن مردم نادانی که بواسطه جهالت با آنچه برایشان نا شناخته بود می جنگیدند ، چنان هدایت کردی که با داشته های ذهن خود جنگیدند ، ایستادند ، سینه سپر کردند و نفس طغیانگر را سر بریدند و در این حالت نه تنها مغلوب صحنه نبودند که پیروز و سر بلند از این قربانگاه بیرون آمدند! چه کردی که آنها هر بار که بخاک افتادند و سجده کردند بلند قامت تر بر خاستند و جان فدای تو بودند .اینها همان هایی بودند که اگر عصایشان می افتاد خم نمی شدند که آن را بردارند ، مبادا کسی در ذهنش برای آنها تصور تعظیم را کرده باشد . ای رسول خدا !  در خبر ها آمده ، داماد نازنینت علی ابن ابیطالب علیه السلام می گفت آنقدر شجاعت داشتی که هر گاه جنگ داغ می شد ، و همه را رعب بر می داشت ، نزدیک ترین فرد به دشمن تو بودی و همین باعث می شد که همه تشویق شوند و دلگرم ، اما هیچ گاه در جنگ شمشیر در قلب کسی فرو نکردی و کسی را نکشتی (رحمه للعالمین )دشمنانت بتو لقب ضحوک را داده بودند زیرا لبخند از لبانت دور نمی شد ! اما هر گاه حکمی از احکام خداوند نادیده گرفته می شد از عصبانیت رگ پیشانیت بر جسته می گردید . اما کسی از تو دشنام نشنید . آنقدر به زن لطف داشتی که رفتارت با دختر کوچکت و احترام به او نمایانگر این قضیه است . اما همان دختری که تمام قد برای ورودش به پا می ایستادی وقتی داستان پرده آویخته بر در پیش آمد او را با قهر به آشتی کشاندی . آشتی و پیمان مجدد با زندگی بیش از حد ساده پیامبری . اما ای پدر! امروز ما فرزندانت ، آنقدر بر قلب هایمان پرده آویخته ایم که اطرافمان را ظلمت فرا گرفته ، ما هنوز به آن طرف نرفته نا بیناییم !(یا رب لم حشرتنی اعمی و قد کنت بصیرا ، پروردگار من برای چه مرا نا بینا محشور کردی در حالی که در دنیا بینا بودم؟سوره طه 125)ما در اینجا اعتراض داریم چرا نمی بینیم . بابای مهربان ، ما راه را گم کرده ایم . من نگرانم ! اگر ادامه پیدا کند سقوط حتمی است . ما هر سال میلادت را جشن می گیریم ، درست است که ما باید ترا هدیه دهیم ، اما ما هنوز کودکیم و اصولا در جشن تولد ها به کودکان هدیه میدهند ! بما از طرف خداوند بصیرت هدیه بدهید . البته لازمه اش تقوی است .(ان تتقواالله یجعل لکم فرقانا ،اگر پروای خداوندرا داشته باشید اوبرای شما قوه تشخیص حق از باطل را قرار می دهد.انفال 29) دعا کن ما به پاکی برسیم ، دعای پدر مستجاب می شود ، ما محتاج دعای شما هستیم . ای مهربان بر جهانیان.

بیشتر
نویسنده : admin ، -78 فروردين ماه، -621

زنان و کودکان :بانوی خوشبخت 7

بانوی خوشبخت(7)


جمعه 13 ارديبهشت 1392 - 00:56:51

توسط :
admin ::  خواندن / ارسال نظرات :1

هر گاه حضرت فاطمه بر حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم وارد می شد پیغمبر برای احترام به او از جای خود بر می خاست و پیشانیش را می بوسید و او را در جای خود می نشانید . عایشه سئوال کرد چرا هر بار او را می بوسی ؟پیامبرفرمود :زیرا فاطمه بوی بهشت و شجره طوبی رامی دهد. این عطر را پیامبر در شب معراج وقتی بهشت را به او نمایانده بودند استشمام کرده  بود .(زندگانی چهار ده معصوم علیهم السلام ص224).عبادات و تقوای حضرات زهرا سلام الله علیها ،همسر داری و رفتار با پدر ،فرزند داری و همه حرکات آن بانو باعث می شدکه وجودش بهشتی شود.او یک پارچه نور بود . آن حضرت خواهرانی داشت که زندگی عادی داشتند و نتیجه ای مساوی با روششان می گرفتند . ولی حضرت زهرا تمام سعی و کوشش این بود که همه اعمالش مورد رضایت خداوند باشد.

بیشتر
نویسنده : admin ، -78 فروردين ماه، -621