خوش آمدید
آمار کاربران
نظر شما در مورد سایت؟

خوب
خیلی خوب
متوسط
بد



نتایج
نظرسنجی ها

تعداد آراء: 2
نظرات : 0
نظرسنجی

آیا می دانید ؟2

آیا می دانید ؟ 2 :

یاد خدا دیدنی است نه شنیدنی ! الذین کانت فی اعینهم فی غطاء عن ذکری و کانوا لا یستطیعون سمعا . همان کسانی که چشمان (بصیرت) شان از یاد من در پرده بود ، و توانائی شنیدن ( حق ) نداشتند . کهف 101.یاد خدا را انسان را با چشم جان می بیند . ،، من یعش عن ذکر الرحمن نقیض له شیطانا فهو له قرین ،، و هر کس از یاد ( خدای ) رحمان دل بگرداند ، بر او شیطانی می گماریم تا برای وی دمسازی باشد . سوره ی زخرف . عشی یعشی چشمانش دچار آفتی شده باشد که هیچ نبیند و یا تنها شبکور باشد و درباره ی کسی گفته می شود که شب ها نمی بیند .( جوادی آملی در تفسیر مناجات شعبانیه ) نتیجه : کسانی که خود را از یاد خدا به کوری می زنند باعث می شود که قرین هائی از شیطان ملازمشان گردد مه هیچ گاه از آنان جدا نشوند. در آیه ی مورد بحث کلمه ی ذکر را به کلمه ی رحمان اضافه نموده تا اشاره باشد به اینکه یاد خدا خود را رحمتی است از خدا ( المیزان )من یعش یعنی هر که ،، اعشاء ،، بود ما شیطان را همراه او و هم نشین او می کنیم . کسی که پی به آیات خدا نمی برد او کور است چون سراسر عالم یاد حقند . در این دو آیه اولی می فرماید : در چشمشان پرده است . دومی می فرماید من یعش یعنی از اعشاء می آید .یعنی نابینا است در ذکر خدای رحمان . در هر دو موضوع یاد خدا به وسیله ی چشم است . یاد خدا دیدنی است . اگر کسی به بارگاه ذکر حق باریافت لذت یاد حق آن چنان در جانش شیرین است که هرگز مایل نیست محدوده را ترک کند .

بیشتر
نویسنده : admin يكشنبه، 25 فروردين ماه، 1398

قیامت 18

قیامت 18 :

آیه ی 9 سوره ی فاطر دلائلی بر معاد دارد اینکه خداوند آن کس است که بادها را فرستاد تا ابرهائی را به حرکت در آورند . ما این ابرها را به سوی سرزمین مرده می فرستیم و به وسیله ی آن زمین را بعد از مردنش زنده می کنیم . رستاخیز نیز همین گونه است . ،، کذلک النشور ،، . بعد از مساله ی توحید که اساسی ترین مساله ی انبیاء است مساله ی معاد با ویژگی ها و آثار تربیتی و فرهنگیش در درجه ی اول قرار دارد. امکان عقلی معاد . خداوند متعال برای مردم مثال های فراوانی می زند و از طرق مختلف وارد می شود . 1- از طریق این که همان گونه که ابتدا شما را خلق کرد . ( کما بداکم تعودون اعراف  29) 2- زندگی و مرگ گیاهان هر سال سوره ی ق آیه ی 9 تا 11 . 3- به وسیله ی ابرها و باد و باران فاطر 9 . 4- مساله ی قدرت خداوند را در آفرینش آسمانها و زمین مطرح کرده می گوید : خداوند از آفریدن آسمان ها و زمین خسته نشده است سوره ی احقاف 33 . 5- رستاخیز انرژی ها و بیرون پریدن آتش از درون درخت سبز سوره ی  یس 80 .ادامه دارد .  

بیشتر
نویسنده : admin دوشنبه، 19 فروردين ماه، 1398

لا تحزن

لا تحزن :

کسی که گرفتار بی خوابی است چه کند ؟ 1- ذکر های شرعیه مانند ،، الا بذکر الله تطمئن القلوب ،، یا ذکر ،، لا حول و لا قوه الا بالله ،، . 2- ترک خواب بعد از ظهر ، مگر برای زمانی که انسان را چرت می گیرد . زیرا روز برای امرار معاش و تلاش برای زندگی است . ( و جعلنا النهار معاشا ) . 3- خواندن و نوشتن تا زمان خواب . ( وقل رب زدنی علما ) 5- کارهای بدنی و عمل های سود آور در روز ( و وجعل النهار نشورا ) 6- کم کردن نوشیدن قهوه و چای . 

اگر ما بتوانیم با برنامه ریزی زندگی کنیم هم روزمان را نشاط فرا می گیرد هم شب با آرامش می خوابیم . راه کار هایش . 1- نشستن در سحر برای استغفار . ( والمستغفرین بالاسحار ) 2- تفکر در تنهائی . ( و یتفکرون فی خلق السماوات والارض ) . 3- همنشینی با صالحین .( واصبر نفسک مغ الذین یدعون ربهم ) . 4- ذکر گفتن در طول روز .( اذکرواالله کثیرا ) 5- دو رکعت نماز با خشوع . ( الذین هم فی صلاتهم خاشعون ) 6- تلاوت قران با تدبر  ( افلا یتدبرون القران ؟ ) 7- برطرف کردن ناراحتی از مسلمان .   

بیشتر
نویسنده : admin دوشنبه، 19 فروردين ماه، 1398

پلکان خوشبختی 5

پلکان خوشبختی 5 :

حضرت علی علیه السلام می فرماید : آدم های خوب در دنیا با بدن ها ئی که روحشان تعلق به عالم اعلا داردزندگی می کنند . باز می فرماید : چنین انسانی ، دل خود را زنده کرد و نفس خود را میرانید تا آن که نا همواری ها و درشتی های او لطیف هموار شد و برای او نوری درخشید و راه حق را ظاهر کرد . او را برد تا به مطلوب خود رسانید . اما تا زمانی که  " صفحه ی دل " از اخلاق زشت پاک نشود این نوع علم و معرفت در آن وارد نشود . زیرا که علوم در معارف  " عبادت باطنی " است ، هم چنان که نماز " اطاعت ظاهر " است . همین طور که تا ظاهر از جمیع نجاسات پاک نباشد ، نماز صحیح انجام نشده است ، به همین طریق ، تا باطن از جمیع نجاسات خالی نشود ، نور علم خدائی بر آن نتابد. " مهم " . پس چگونه می تواند دل ناپاک منزل گاه علوم حقه شود ؟ حال این که انتقال علوم از عالم لوح محفوظ به واظطه ی " ملائکه ی مقدسه " است ، که واسطه ی فیض الهی هستند . پیامبر خدا فرموده اند که لا یدخل الملائکه بیتا فیه کلب . یعنی ملائکه در خانه ای که در آن سگ باشد داخل نمی شوند . پس اگر خانه ی دل مملو از صفات رذیله که سگان درنده هستند باشد چگونه ملائکه که حاملین علوم و معارفتد داخل شوند ؟ بنا بر این معلوم می شود کسانی که عمر خود را صرف تحصیل علم از طریق بحث های علمی و استدلال های فکری کرده اند و به دنبال تزکیه نفس نبوده اند ، دل هایشان وابسته به دنیای پائین است و نفس آنها هم مطیع قوه ی غضبیه و شهویه است . پس آنها از حقیقت علم بی خبرند و سعی ایشلن بی ثمر است . زیرا علم حقیقی نتیجه اش نشاط ، صفا، و دلی است که نور علم واقعی وارد آن شده است . در این حالت غرق در دریای عظمت خداوند شده و محو تماشای حق می شود و به هیچ کس توجه نمی کند . ( ادامه دارد . )

بیشتر
نویسنده : admin دوشنبه، 19 فروردين ماه، 1398

پلکان خوشبختی 4

پلکان خوشبختی :

همه ادیان متفق القولند که بدون معرفت و علم محرم حرم انس پروردگار نتوان شد و بدون علم ، به مقام قرب خداوند نمی توان رسید. در حکمت مشخض است که هر چه علم بیشتر شود به تجرد نزذیک تر می شود . و قطعا مرتبه ی تجرد بالاترین مرتبه است برای انسان . زیرا که به واسطه ی تجرد شباهت به اهل ،، عالم ملکوت ،، و موافقت با ،،ساکنین عالم حبروت پیدا می کنند . ( پس تا به تجرد نرسیم نمی توانیم با اهل عالم ملکوت ارتباط یرقرار کنیم . یعنی با تجرد است که می توانیم داخل جمع ملائکه ی مقرب شویم .) از جمله ی علوم ، معرفت خداوند سبحانه است که سبب ایجاد عالم بالا و پائین است . در حدیث قدسی آمده است ،، کنت کنزا مخفیا ، فاحببت ان اعرف فخلقت الخلق لکی اعرف،، یعنی گنجی پنهان بودم . خواستم که شناخته شوم پس مخلوقات را خلق کردم تا من را بشناسند . علم فی نفسه لذت بخش است و سروری که برای اهل معرفت ایجاد می شود برای هیچ کس غیر از علم این گونه ایجاد نمی شود . و لذتی که از فهمیدن مسئله ای از مسائل علمیه به دست می آید از دیگر لذات جسمی حاصل نمی شود . از جمله ی فوائد علم در دنیا غزت و اعتبار در نزد مردم است . پادشاهان هم در نزد علماء خود را کوچک احساس می کردند .

بیشتر
نویسنده : admin شنبه، 27 بهمن ماه، 1397

قیامت 17

قیامت :

ادله ی عقلی و نقلی معاد :

هفت دلیل بر مساله ی معاد . در سوره ی واقعه آیه ی 57 به بعد دلائل معاد را می فرماید . 1- کسی که یک بار خلق کند آفرینش مجدد می تواند انجام دهد . 2- خدای قادر متعال از نطفه ی انسان بی چیز انسان را خلق کرده ، پس قادر است روز رستاخیز همه را زنده می کند . 3- مرگ خود محتاج قادریست که بمیراند و هرگز خالق مرگ و زندگی مغلوب نخواهد شد . (مرگ نشان می دهد که اینجا یک گذرگاه است . 4- وقتی شما این جهان را درک کردید چگونه عالم دیگری را نمی پذیرید ؟ 5- آفرینش دانه های غذائی نموداری از قدرت بی بی پایان خداست . منظور این که در طی قرون و اعصار مرتب  و همه ساله دانه های غذائی میروید و جان داران از آن استفاده می کنند و خشک و پژمرده می شود و ظاهرا از بین می رود اما باز در آغاز بهار دو باره همه چیز سرسبز و آماده ی سرویس دهی به مخلوقات است . گوئیا اصلا و هیچ گاه خشک و پژمرده نبوده اند . 6- آب ، من الماء کل شیء حی . 7- آتش که این همه انرژی از آن صادر می شود همگی از قدرت خداوند متعال است . پس با یک نگاه بدون غرض متوجه می شویم که موادی را که موجودات زنده احتیاج دارند طبیعت ، در یک چرخه ی کاملا برنامه ریزی شده ارائه میدهد . در قرآن مجید خداوند می فرماید : چشمت را دور بده ، دوباره نگاه کن با دقت هیچ نقصانی نمی بینی و نگاهت درمانده به سویت باز می گردد . ( سوره ی ملک آیه ی 4) و ما چقدر نا شکریم و در غفلت !!

بیشتر
نویسنده : admin شنبه، 27 بهمن ماه، 1397

لا تحزن

لا تخزن :

در خانه ای که سگ باشد ملائکه وارد نمی شوند . چگونه آرامش وارد قلب شود در حالی که در آن سگان شهوات و شبهات است ؟  مانند مورچه باش در پشت کار و مداومت ، که صد بار از درخت بالا می رود و می افتد و باز بالا می رود تا به مقصودش بسد نه خسته می شود و نه ناراحت .  مانند زنبور باش ، پاکیزه می خورد ، پاکیزه پس می دهد . نه شاخه ای را می شکند و نه گلی را مخدوش می کند . خوش  به حال کسی که بیدار است و مردم دعایش می کنند . وای بر کسی که می خوابد و مردم نفرینش می کنند . بشارت بر کسی که قلب ها دوستش دارند . وای بر کسی که زبان ها لعنتش می کنند .

چرا در باره ی چیزهائی که نداری فکر می کنی و بر چیزهائی که داری شکر نمی کنی ؟ نغمت حاضر را فراموش می کنی و به نعمت غایب حسرت می خوری ؟ به مردم حسادت می کنی و از آنچه نزد تست غافلی . در دنیا به طرزی زندگی کن که گوئیا غریب هستی ، تکه ای نان ، جرعه ای آب و لباسی ، روزهای اندک و شب های مختصر و بعد دنیا تمام می شود . بعد قبر اغنیاء و فقراء مساوی و یک جور است . 

 

بیشتر
نویسنده : admin شنبه، 27 بهمن ماه، 1397

آیا می دانید ؟

آیا می دانید ؟

در قران مجید دو نوع آیات را می بینیم که عجیب و جالب است . در نوع اول می فرماید : و لقد اوحینا الی موسی ان اسر بعبادی فاضرب لهم طریقا فی البحر یبسا . در حقیقت به موسی وحی کردیم که بندگانم را شبانه ببر و راهی خشک در دریا برای آنان باز کن که نه از رسیدن دشمن بترسی نه از غرق شدن بیمناک یباشی . ( سوره ی طه آیه ی 77 ) که اینجا منظور از کلمه ی اضرب ،، بزن ،، یعنی با عصا به دریا بزن . آیه ی بعدی : و اذا استسقی موسی لقومه فقلنااضرب بعصاک الحجر فانفجرت . و هنگامی که موسی طلب آب برای قومش کرد پس ما گفتیم با عصا به سنگ بزن . پس منفجر شد و آب سرازیر گشت . ( یقره 60 )  اگر توجه کرده اید می بینید که در آیه ی اول خداوند دستور می دهد که با عصا به دریا که در واقع رود عظیم نیل است بزن و راهی خشک برای عبور قومت باز کن که عبور کنند . در این عبور هیچ گونه ترس و نگرانی نباید باشد و با این که تازه آب را شکافته شده با تاکید در آیه کف دریا خشک است و بدون بیم غرق شدن از آن قسمت رد شوند . در آیه ی دوم خداوند می فرماید : با عصایت به سنگ بزن که بشکافد و چشمه ها بیرون بریزد . اولی دریای بسته شکافته شد دومی سنگ بسته منفجر شد . دلیل چیست ؟ این عصا چند کاره است ؟ دلیل این کارائی عصا اینست که خداوند سر(اسرار) حیات را در او نهاده بود . سر قیومیت در آن بود که خشکی را در دریا و آب را از سنگ آشکار کرد . پس اگر این سر حیات را خداند در هر چه که بخواهد قرار دهد با اراده ی خدا کارهای خارق العاده انجام می دهد ! ( تفسیر رحمه من الرحمن فی تفسیر و اشارات ج2 ص 184 ) 

بیشتر
نویسنده : admin چهارشنبه، 26 دي ماه، 1397

پلکان خوشبختی 3

پلکان خوشبختی 3

برای رسیدن به سعادت ابدی باید انسان : سعی کند قوای خود را کنترل کند . چشم و گوش را از دیدن و شنیدن هر چیزی حفظ کند . یعنی از آنچه غضب یا شهوت را به هیجان می آورد گوش و چشم را مواظبت کند . قلب خود را حفظ کند که دنبال تصور و تخیل آنها نباشد که تصور و خیال ، آتش شوق و شعله غضب را تیزتر می کند . گام بعدی اینست که فریب نفس را نخورد . اعمال خود را حمل بر صحت نکند . سعی کند عیوب خود را بشناسد و در صدد رفع آن برآید . اصولا انسان عیب های خود را نم بیند . بهتر است از دوستان بخواهد که عیوبش را به او بگویند . وقتی عیبش را به او گفتند خوشحال و شاد باشد و در صدد دفع و رفع آنها برآید . باز بهتر اینست که دیگران را آئینه ی عیوب خود کند و اگر آنها کاری کردند که ناپسند بود آن کار را خوش نکند . هنگامی هم که احساس کرد که  آن کار زشت را انجام نمی دهد شکر گزاری کند .

بیشتر
نویسنده : admin جمعه، 21 دي ماه، 1397

حقوق امام سجاد: 7

حقوق امام سجاد 7

حق دست . یک معنای کنائی هم از بیان امام علیه السلام محتمل است ، که با سر انگشت تدبیر و شیطنت ، حقی را تضییع و به حریم دیگران تجاوز کردن ، و یا به تعبیر کنئی دیگر ، گشاده دستی  و بسته بودن دست ، که مراد همان سخاوت ، و نقطه ی برابرش خست طبع است .این سخن امام برگرفته از این آیه ی شریفه است که : ولا تجعل یدک مغلوله الی عنقک و لا تبسطها کل البسط فتقعد ملوما محسورا . هرگز دستت را بر گبردنت زنجیر مکن ، ( وترک انفاق و بخشش منما ) و بیش از حد نیز دست خود را مگشای که مورد سرزنش قرارگیری و از کار فرومانی .( اسراء 29 ) در همه ی تعلیمات و آداب اخلاقی اسلام ، طوری اعتدال و میانه روی رعایت شده است که برای هر عقل سلیمی ، قابل درک است ، تعالیم دینی ، انسان را از هر گونه افراط و تفریط ، تند روی و کند روی نهی کرده است . در فرمایشی از امیر المومنین علیه السلام نقل شده که فرموده اند : لا تری الجاهل الا مُفرِطا او مُفَرِطا ، نمی بینی جاهل را مگر در حال تند روی یا کند روی . تند روی و کند روی ریشه در جهل انسان دارد و این خصیصه ی افراد جاهل است . بنابراین ، به اعتدال و میانه روی در امر معیشت و تنظیم صحیح زندگی توصیه فراوان شده است .

بیشتر
نویسنده : admin جمعه، 21 دي ماه، 1397

لا تحزن

لا تحزن :

همیشه همراهت دفتر یادداشت باشد تا اعمالت را مرتب کنی که چیزی جا نیفتد . اوقاتت  منظم باشد . قرار ملاقات ها فراموشت نشود . ملاحظاتت را بنویس . تو به مردم سلام کن و با لبخند با آنها روبرو شو تا با تو دوست باشند و در قلبشان باشی . از کلمه ی بزودی و عقب انداختن کارهای واجب برحذر باش . که در این صورت درگیر تنبلی خواهی شد . بر توست که صدقه بدهی ولو کم ، زیرا شعله ی خطاها را خاموش می کند . قلب رامسرور و هم و غم را دفع و روزی را زیاد می کند . از حزن نهی شده است . در قول خداوند است که لا تهنوا و لا تحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مومنین ،(آل عمران 139) سستی نکنید و غمگین نشوید اگر مومنید . لا تحزن ان الله معنا .(توبه 40 )محزون نباشید خدا با ماست . از شقاوت و بدبختی پسر نوح این بود که گفت بزودی به کوه پناه می برم از آب دریا . اگر می گفت به پروردگارآسمان ها و زمین پناه می برم حتما عزیز تر و والامقام تر بود .

 

 

 

 

بیشتر
نویسنده : admin جمعه، 21 دي ماه، 1397

قیامت 16

قیامت 16

ادامه ی بحث قیامت . در قسمت قبل چند نام از نام های قیامتی را برایتام آوردیم . حال در باره ی ساعت می نویسیم . ساعت یکی از نام های قیامت است . چون ناگهانی به وقوع می پیوندد . زبیدی در کتاب لغت نامه ی تاج العروس ساعت را به به سه گونه تقسیم کرده است . ساعت کبری رستاخیز و زنده شدن مردم . ساعت وسطی روز مرگ ناگهانی اهل یک زمان و عذاب های الهی . ساعت صغری . روز مرگ انسانی . نام دیگر یوم البروز است که حقایق اشیاء در آن روز ظاهر و آشکار می گردد و پرده از آسمان برداشته می شود . یوم الغاشیه ، به معنی پوشاندن است . انتخاب این نام به این خاطر است که حوادث وحشتناک آن ناگهان همه را زیر پوشش خود قرار می دهد . بعضی گفته اند زیرا خلق اولین و آخرین در آن روز برای حساب جمع می شوند . یا این که منظور آتشی که چهره های کفار و مجرمان را می پوشاند . یوم الحق هم نام دیگر قیامت است . چیزی که ثابت است ، واقعیت دارد و تحقق می یابد و این معنی در باره ی قیامت کاملا صادق است . ضمنا روزیست که حق هر کس به او داده می شود . در آن روز حق مظلوم از ظالم گرفته خواهد شد و حقایق آشکار خواهد شد . یوم الجمع ، جمع میان ارواح و اجساد ، جمع میان انسان و عملش ، اجتماع بین ظالم و مظلوم ، روز اجتماع و گرد آوری . یوم التلاق ، روز ملاقات ها . یوم التناد ، از ماده ی ندا ، به معنی صدا زدن ، روزی که مردم یکدیگر را صدا می زنند . منادیان محشر ندا می دهند ، کافر فریاد می زنند . یا لستنی لم اوت کتابیه (سوره ی الحاقه آیه 25) ای کاش کتابم را دریافت نکرده بودم . هلک عنی سلطانیه .( الحاقه 29 ) قدرت از کف من رفت . و این جمله خیلی رسا است . یعنی آن همه شوکت و قدرت همه از دستم خارج شد . 

بیشتر
نویسنده : admin جمعه، 21 دي ماه، 1397

حقوق امام سجاد: 6

حقوق امام سجاد : 6

حق دست . و اما حق یدک ، و اما حق دست تو این است که آن را به ناروا دراز نکنی ، که با این کارعقاب آخرت را برای خود تدارک دیده ای و در دنیا نیز زبان ملامت گران را به روی خود گشوده ای و هیچ گاه دست حود را از واجبات باز نداری ، بلکه احترام نهادن به دست ها این است که آن را حتی از بسیاری از آنچه که حلال است باز داشته ( مثل موارد شبهه و مکروهات ) و بسیاری از آنچه واجب نیست به جای آوری ( مثل مستحبات ) در نتیجه به عقل و شرافت این دنیا شهره می گردی ضمن این که ثواب اخروی را نیز برای خود تضمین نموده ای .در اعضای ظاهری انسان ، دست مظهر جا به جائی و وسیله نقل و انتقال اشیای خارجی است و یقینا در تعبیر و بیان امام علیه السلام ، هم معنای واقعی دست و هم آثار و افعال مترتب بر آن مورد نظر است . مثلا دست درازی به اموال ، سرقت و تصرف مال دیگران بدون اجازه ، دست اندازی به نوامیس و یا هر حقی از حقوق دیگران ، از گناهان دست است .

بیشتر
نویسنده : admin دوشنبه، 19 آذر ماه، 1397

قیامت 15

قیامت 15:

درآخرت دید انسان تیز تر می شود . فبصرک الیوم حدید . سوره ی قاف .اصولا مشاهده ی آن دادگاه و آثار اعمال ، خواب غفلت را از چشم و گوش انسان می برد . یکی از نام های قیامت ، یوم الحسره ، است که چرا اعمال را بهتر انجام نداده است . نام های قیامتی نشان گر موضوع های مطرح در آن جا است . ، یوم الفصل ، روزی که حق از باطل جدا می شود و صفوف نیکوکاران و بد کاران مشخص می گردد . ، یوم عقیم ، روز نازا یعنی روز دیگری را پشت سر ندارد تا بتواند به جبران گذشته برخیزد و در سرنوشت حود تغییری ایجاد کند . ، یوم تبلی السرائر ، روزی که اسرار درون آشکار می شود . تبلی از بلوی به معنی آزمایش و امتحان است و از آنجا که به هنگام آزمایش حقیقت اسیاء ظاهر می شود چنین نامیده شده است . سرائر جمع  سریره به معنی حالات و صفات و نیات درونی و پنهانی است و به معنا و اسم ، یوم البروز و یوم الظهور ، هم آمده است که اسرار درون آشکار می شود . 

بیشتر
نویسنده : admin دوشنبه، 19 آذر ماه، 1397

لا تحزن

لا تحزن 16

از نتایج گناه : 1- حجاب بین ینده و پروردگار ،، کلا انهم عن ربهم یومئذ لمحجوبون .چنین نیست که می پندارند . آنها در آنان در آن روز ، از پروردگارشان سخت محجوبند . سوره مطففین 15  2- وحشت مخلوق از خالق : هرگاه عمل بدی انجام دهد گمانش به خدا بد می شود . 3- افسردگی دائمی . لایزال بتیانهم الذی بنوا ریبه فی قلوبهم الا ان تقطع قلوبهم والله علیم حکیم . همواره آن ساختمانی که بنا کرده اند ، در دلهایشان مایه ی شک و نفاق است ، تا آن که دل هایشان پاره پاره شود و خدا دانای سنجیده کار است . توبه 110 . 4 - خوف در قلب و اضطراب : سنلقی فی قلوب الذین کفروا الرعب بما اشرکوا بالله . به زودی در دل های کسانی که کفر ورزیده اند بیم خواهیم افکند زیرا چیزی را با خدا شریک گردانیده اند که بر حقانیت آن خداوند دلیلی نازل نکرده است . آل عمران 151 . 5- سختی در معیشت : و من اعرض عن ذکری فان له معیشه ضنکا . و هر کس از یاد من دل بگرداند ، در حقیقت ، زندگی تنگ و سختی خواهد داشت . طه 124 . 6- قساوت در قلب و ظلمانی بودن قلب : و جعلنا قلوبهم قاسیه . قلبشان سخت و قسی می گردد . مائده 13 . وقتی نگاه می کنیم می بینیم دوری از خدا و فراموشی او چقدر وحشتناک است . چه بلاهائی بر سر انسان می آید . در این کره خاکی و این جهان بی انتها دنیای پر از کهکشان ، وسیع و هول آور اگر با خدا نباشیم تنهائی چه رعب انگیز است !       

بیشتر
نویسنده : admin دوشنبه، 19 آذر ماه، 1397