خوش آمدید
آمار کاربران
نظر شما در مورد سایت؟

خوب
خیلی خوب
متوسط
بد



نتایج
نظرسنجی ها

تعداد آراء: 3
نظرات : 0
نظرسنجی

تفسیر سوره ی قدر 9

تفسیر سوره ی قدر 9

بنام خداوند :تنزل الملائکه والروح فیها باذن ربهم من کل امر . در باره ی ملائکه بحث کردیم . اما موضوع روح با ملائکه فرق دارد . روح کلا از نظر لغت به معنی / نفس / و / دویدن/ است . بعضی تصریح کرده اند که روح و ریح ( باد ) هر دو از یک معنی مشتق شده اند . و اگر روح انسان که گوهر مستقل مجردی است به این نام نامیده شده به خاطر آنست که از نظر تحرک و حیات آفرینی و ناپیدا بودن هم چون نفس و باد است . آنچه که در باره ی روح می خوانیم : 1- روح مخلوقی است که غیر فرشتگان و برتر از همه ی آنهاست .2- منظور جبرئیل امین پیک وحی خدا و واسطه ی میان او و پیامبران که بزرگترین فرشته است . 3- منظور از آن ارواح انسان هاست . 4- فرشته ایست بالاتر از همه ی فرشتگان و برتر از جبرئیل . روح در قرآن مطلق آمده و وقتی که در کنار ملائکه قرار می گیرد یعنی چیزیست از سنخ آنان ولی غیر از آنها . مثلا : تعرج الملائکه والروح الیه . سوره ی معارج آیه ی 4 . یوم یقوم الروح والملاوکه صفا لا یتکلمون . امام صادق می فرمایند که : روح از جبرئیل و می کائیل بزرگتر بوده است . مجمع البیان  ج10 ص 427 . اما در تفسیر بیان السعاده این طور می خوانیم که روح رب النوع انسانی است . رب النوع یعنی پرورش دهنده ی زیر مجموعه ی خودش . یعنی روح بر همه ی انسان ها باذن خداوند احاطه دارد و کاستی ها را جبران میکند و در واقع کنترل بشر در اختیار اوست . در این باره در تاریخ می خوانیم که در جنگ دوم جهانی مردان بسیاری کشته شدند . بعد از جنگ بچه هائی که بدنیا می آمدند در صد بسیاری از آنان پسر بود که جبران مردهای کشته شده را انجام دهد . اما در نهایت آیه ای از قرآن مجید ختم همه ی این بحث هاست . یسئلونک عن الروح قل الروح من امر ربی و ما اوتیتم من العلم الا قلیلا . اسراء 85 . ای پیامبر از تو در باره ی روح می پرسند ، بگو روح از امر پروردگار من است و مقدار کمی علم در اختیار شما قرار داده شده است . پس اگر ما جسم مان مادی است روح ما از عالم امر است . عالم کن فیکون .

بیشتر
نویسنده : admin سه شنبه، 30 ارديبهشت ماه، 1399

بعد از اینجا 3

بعد از اینجا 3 :

بنام خداوند . شیوه ی زندگی انسان در برزخ :

به عالم برزخ / عالم مثال / نیز گویند ، زیرا در این عالم ، روح به بدن مثالی تعلق میگیرد . مقصود از بدن مثالی ، بدنی از جنس ماده نیست . جرم و حجم و وزن ندارد . اما از برخی لوازم و ویژگی های اشیای مادی مانند شکل اندازه ، برخوردار است . برای نزدیک شدن به ذهن و فهم بدن مثالی و برزخی ، می توان به خواب هائی که آدم می بیند اشاره کرد . انسان در عالم خواب ، به جاهائی سفر می کند ، با افرادی هم صحبت می شود و کارهائی را انجام می دهد ، در حالی که بدن مادی اش در بستر افتاده و هیچ حرکتی ندارد . در این رویاها ، آدمی با بدن مثالی خود حرکت می کند . بی تردید صورت هائی که هنگام خواب مشاهده می کند ، مادی نیستند و جا و مکانی را اشغال نمی کنند . جرم و وزن هم ندارند ، با این حال ، دارای شکل و اندازه اند و اشکالی همانند اشکال اشیاء مادی دارند . بدن های برزخی ارواح ، بر حسب ظاهر ، کاملا با بدن های دنیوی آنها مشابهت دارد ، به گونه ای که پس از ورود شخص به برزخ آشنایانش که قبلا فوت کرده اند او را به خوبی می شناسند . ( ره توشه به نقل از کتاب آموزش کلام اسلامی : ح 2 ص 240 نوشته ی محمد سعیدی مهر ) مرحوم آیه الله دستغیب در کتاب معاد، داستان های عبرت آموز صفحه ی 85 از قول علامه مجلسی رحمه الله علیه آورده است که : بدن مثالی یک چیز خارجی نیست که بعد از مرگ بیاورند سر قبر و مثلا بگویند جناب روح بفرمائید توی این بدن . بلکه بدن مثالی بدن لطیفی است که الان هم با شخص هست . یعنی هر روحی دارای دو بدن است بدن لطیف و بدن کثیف ( کثیف بعنی حجمی داد یعنی جسمی ) عبادت با هر دو انجام می شود معصیت هم با هر دو . دقیقا نثل خواب دیدن است . در خواب در یک چشم بر هم زدن مسافرت های دور و نزدیک می رود و محدودیت ندارد . بنابراین بذن مثالی همراه انسان است تا روز مردن که این بدن لطیف باضافه ی روح از بدن جسمی خارج می شود . این پایان بحث آیه الله دست غیب بود . بزگرفته از کتاب بعد از اینجا . # برزخ # بدن مثالی # روح # قبر # بدن لطیف

بیشتر
نویسنده : admin دوشنبه، 29 ارديبهشت ماه، 1399

ذکر 5

ذکر 5 :

واذکر ربک فی نفسک تضرعا و خیفه دون الجهر من القول بالغدو والاصال و لا تکن من الغافلین .

پروردگارت را در دل خود با تضرع و ترس ، بی آنکه صدای خود را بلند کنی ، هر صبح و شام یاد کن و از غافلان مباش .

ولا تکن من الغافلین ، این جمله تاکید به امر در به ذکر است در اول آیه ، در آن از خود غفلت کردن نهی نکرده بلکه از داخل شدن در زمره ی غافلان نهی فرموده . یعنی نه تنها خود غافل نباش که نزدیک غافلان هم نرو که در واقع مرض آنها مسری است . و منظوز از غافلان آن کسانی هستند که غفلت در آنها مستقر و نهادینه شده است . بطور کلی خدا را فراموش کرده اند و در هیچ جای زندگی آنها خدا جائی ندارد . پس نتیجه این که ما باید ساعت به ساعت و در تمام روز به یاد خدا باشیم . در تفسیر المیزان آمده است که : ذکر را پروردگار به دو قسم تقسیم کرده است . 1- در دل ، فی نفسک . 2- به زبان و آهسته ، دون الحهر من القول . خداوند هر دو ذکر را مورد امر قرار داده ، ولی ذکر به صدای بلند را مورد امر قرار نداده بلکه از آن اعراض کرده و این نه به خاطر ذکر نبودن آن است ، بلکه یه خاطر این است که چنین ذکر با ادب منافات دارد .

تضرع از ضراعه و به معنی تملق توام با خشوع خضوع است  . خیفه ، یک نوع مخصوصی از تزسیدن است و منظور از آن نوعی است که با ساحت مقدس باری تعالی مناسب است . بنا بر این در معنای / تضرع / میل و رغبت به نزدیک شدن به شخص مترع الیه و در معنای / خیفه / پرهیز و ترس و میل به دور شدن از آن شخص نهفته است .یعنی هم دوست داری طرفش بروی و هم از او می ترسی و نزدیک نمی شوی .

بیشتر
نویسنده : admin دوشنبه، 29 ارديبهشت ماه، 1399

قیامت 26

قیامت 26 :

عرض سلام خدمت دوستان . عباداتتان قبول حق باشد . من آیات را می آورم و توضیحات همان طور که قبلا گفتم صرفا از تفسیر نمونه است . اما چه خوب است که بعد شما به قرآن مراجعه کنید و در تفسیر مطالب بیشتری را دریافت کنید . به نظر من در دنیا هیچ چیز لذت بخش تر از مطالعه ی تفسیر قرآن مجید نیست .

در سوره ی طلاق می فرماید : ای مردم اگر در وقوع رستاخیز تردید دارید ( توجه کنید و بیندیشید ) ما شما را از خاک آفریده ایم و سپس از نطفه . در سوره ی  ق آیه ی 11 ، و اوحینا به بلده میتا کذالک الخروج . ما به وسیله ی باران سرزمین مرده ای را زنده کردیم خروج و قیام شما در قیامت نیز همین گونه است . در سوره ی انشقاق آیه ی 14 نشان می دهد که عدم ایمان به رستاخیز سرچشمه ی غفلت و غرور و آلودگی به انواع گناهان می شود . در سوره ی اعراف آیه ی 29 - 30 ، وادعوه مخلصین له الدین ، پس از تحکیم پایه ی توحید توجه به مساله ی معاد و رستاخیز کرده می گوید / کما بداکم تعودون / همان گونه که شما را در آغاز آفریده دگر بار در قیامت باز می گردید . این سیره ی قرآن مجید است که در بسیاری از موارد مبدا و معاد را با هم قرین می سازد و جالب این که هم برای شناسائی خدا و هم برای توجه به امر معاد از طریق اسرار آفرینش موجودات این عالم استدلال می کند . مثلا در سوره ی اعراف آیه ی 57 - 58  اول می فرماید : او کسی است که بادها را پیشاپیش به عنوان بشارت دهنده ( باران رحمت ) فرستاد . / حتی اذا اقلت سحابا ثقالا // تا این که ابرهای سنگین  بار و پر آب را با خود حمل کند و سرزمین های مرده را آبیاری کند و به کمک این آب انواع میوه ها را از خاک تیره بیرون آورد .و به دنبال آن اضافه می کند / کذلک نخرج الموتی / این جور مرده را از زمین بیرون می آوریم . 

بیشتر
نویسنده : admin يكشنبه، 28 ارديبهشت ماه، 1399

لاتحزن

لا تحزن :

خوشبخت ترین باش :

ایمان ناراحتی را از میان می برد . غم ها را زایل می کند . ایمان نور چشم موحدین است . ( آنها که به خدا ایمان دارند نگران چیزی نیستند . کار ها دست اوست . آقای جوادی آملی میفرمایند که : اگر تقوی پیشه کنید خداوند قوه تشخیص حق و باطل به او می دهد . بنابراین چنین شخصی در زندگی برسر دو راهی قرار نخواهد گرقت و هیچ وقت به استخاره کردن محتاج نمی شود .)

به قضاء حتمی راضی باش ، و به رزق قسمت شده ، همه چیز به اندازه است . پس بی تابی را رها کن .

بدان با یاد خداوند دل آرام گیرد ، گناهان بریزد و به وسیله ی یاد او خدای علام الغیوب راضی می گردد و ناراحتی ها پراکنده می شود .

منتظر تشکر از احدی نباش . و ثوابی که از طرف خدا به تو میرسد کافیست و تو را از حسد و کینه ی دیگران کفایت می کند .

وقتی که صبح شد منتظر شب نباش و زندگی صبح خودت را داشته باش ( منظور اینست که در حال زنئگی کن لحظه ها را از دست نده . گاهی بعضی ها یا در خیال گذشته اعم از خوشی و انا خوشی هستند یا به آینده می اندیشتد .) تمام همت خودت را بر اصلاح امروزت بگذار .

آینده تا نیامده رهاش کن . دنبال فردا نباش زیرا وقتی که امروزت را اصلاح کنی فردایت درست می شود .

قلبت را از حسد پاک کن . آن را از کینه خالی کن . از مردم کناره بگیر و در خانه بنشین و رو به شئونات خودت بکن . و قاطی شدن با مردم را کم کن .

بیشتر
نویسنده : admin يكشنبه، 28 ارديبهشت ماه، 1399

بعد از اینجا 2

بعد از اینجا 2 :

موضوعی که در پیش رو داریم را در قالب داستان آورده ایم . دنیای آینده و پیش روی ما حقیقی تر از آنست که حتی بتوانیم تصورش را بکنیم . بحث در باره ی عالم برزخ است . کلمه ی برزخ یک بار در قرآن مجید در آیه ی صد و یک سوره ی مومنون آمده است اما آیات متعددی در باره ی این موضوع بدون کلمه ی برزخ وجود دارد . احادیث هم مطالب زیبایی دارد . کلمه ی برزخ در لغت به معنای چیزی است که میان دو شی حایل می شود . البرزخ الحاجز والحد بین الشیئین کتاب لغت مفردات راغب . برزخ فاصله و حد بین دو چیز است . عالم برزخ جهانی است که میان دو عالم قرار دارد . امام صادق فرموده اند : برزخ همان عالم قبر است و ثواب و عذلبی است که در میان عالم دنیا و آخرت وجود دارد ( نور الثقلین ج 3 ص 553 ) . از آنجا که عالم برزخ از نظر مرتبه و کمالات وجودی ، بالاتر از عالم مادیات است و از تجرد بیشتری برحوردار است و محدودیت های زمانی و مکانی دنیا را ندارد ، کسانی که در آنجا بسر می برند ، از شعور و ادراک قوی تر و شدیدتری بهره مند هستند . ( شهید مرتضی مطهری مجموعه ی آثار ج2 ص518 ) در حدیث معروفی آمده است : هنگامی که اجساد کشته های مشرکان مکه را در چاهی قرار دادند پیامبر اعظم در کنار چاه ایستاد و این جمله ها را فرمود : ای اهل چاه ! آیا آنچه را پروردگارتان به شما وعده داده بود حق یافتید ؟ من وعده ی پروردگارم را { در مورد پیروزی } حق یافتم ! گروهی عرض کردند : ای رسول خدا آیا آنها می شنوند ؟ فرمود : شما نسبت به آنچه می گویم شنواتر از آنها نیستید . ولی امروز آنها پاسخ نمی دهند . ( علی بن حسام الدین متقی ، کنر العمال ج 2 ص 518 )

بیشتر
نویسنده : admin سه شنبه، 5 فروردين ماه، 1399

ذکر 4

ذکر 4 :

بنام خداوند . با سلام . عوامل قرب را گفتیم . حال به عوامل بعد از خداوند می پردازیم . بعد از خداوند علامتش قساوت قلب است . از امام صادق نقل شده است که ، خداوند به حضرت موسی  وحی کرد ، یا موسی به زیادی مال خوشحال نباش ، ذکر مرا در هیچ حالی ترک نکن همانا ، کثرت مال فراموشی گناه می آورد و ترک ذکر من قساوت قلب را . از امیر المومنین آمده است که اشک خشک نمی شود مگر با قسوه قلب و قلب قاسی نمی شود مگر با گناه فراوان . خداوند به موسی فرمود یا موسی آرزو را طولانی نکن که قلبت قاسی می شود  قلب قاسی از من دور است .امیر المومنین : دو گونه القاء وجود دارد . القای شیطانی و القای فرشته . القای فرشته باعث نرمی قلب و فزونی فهم می شود . القای شیطانی موجب سهو و قساوت قلب می گردد . عوامل قساوت قلب : 1- فاصله با حق تعالی زیاد نشود که قسی می شوید . 2- پر حرفی به غیر ذکر الله قساوت می آورد قاسی از خدا دور است . 3- به گناه دیگران مثل ارباب نسبت به بنده نگاه نکنید. 4- گناه خود را نا دیده نگیرید . البته عوامل بیش از اینهاست . هر کس خودش متوجه می شود کدام عملش باعث شده نمازش به تاخیر بیفتد . کار خداپسندانه را کنار بگذارد . هیچ حرکت و تصمیم ما بدون علت نیست هر حرکتی پیامد اعمال و تصورات قبلی ماست . پس بهتر است بررسی کنیم آن چیز که ما را از خدا دور کرده چیست و سعی کنیم که آن کار را ترک کنیم .

بیشتر
نویسنده : admin سه شنبه، 5 فروردين ماه، 1399

تفسیر سوره ی قدر 8

سوره ی قدر 8 :

بنام خداوند : تفسیر نور ::

فرشتگان کارگزاران نظام هستی و مامور انجام فرامین خداوند در اداره ی امور هستند . در قرآن مجید برای هر دسته از فرشتگان ماموریت و نقش خاصی معین شده است و با همان ماموریت نام گذاری شده اند . النازعات ، فرشتگانی که جان کافر را بیرون می کشند . الناشطات فرشتگانی که جان مومن را به آرامی می گیرند . الصافات . برخی از فرشتگان برای حفاظت جان انسان ها گماشته شده اند . / ان علیکم لحافظین انفطار 10 / بعضی فرشتگان با اولیاء الهی گفتگو دارند . با زکریا سخن گفتند و او را به فرزندی به نام یحیی بشارت دادند . / فنادته الملائکه آل عمران 39 / و همین ملائکه با حضرت مریم گفتگو کردند  / اذ قالت الملائکه آل عمران 45 / . در مواردی ، سخن از امداد فرشتگان به رزمندگان در جبهه های جنگ به میان آمده است . چنانکه در جنگ بدر ، خداوند سه هزار فرشته را به یاری مسلمانان فرستاد / یمدکم بثلاثه آلاف من الملائکه منزلین آل عمران 124 / برخی فرشتگان مسئول گرفتن جان مردم هستند . / یتوفاکم ملک الموت سجده 11 / و دسته ای دیگر ، مسئول امور عرش هستند / یحمل عرش ربک حاقه 17 / از امتیازات فرشتگان ، عبادت دائمی و خستگی ناپذیری آنهاست که قرآن می فرماید / و من عنده لا یستکبرون عن عبادته و لا یستحسرون سجده 15 / یسبحون اللیل والنهار لا یفترون انبیاء 20 / . از وظایف دیگر ملائکه دعا و استغفار برای مومنین است / یستغفرون لمن فی الارض شوری 5 / و صلوات بر پیامبر اسلام / ان الله و ملائکته یصلون علی النبی احزاب 56 / بقیه ی حالت ها و صفات و درجات فرشتگان را در زیر مجموعه ملائکه خواهیم آورد . ان شاء الله 

بیشتر
نویسنده : admin سه شنبه، 5 فروردين ماه، 1399

قیامت 25

قیامت 25 :

با سلام خدمت دوستان . در سوره ی یس می فرماید : به سوی ( ربهم ) ینسلون گویا اشاره به این است که ربوبیت و مالکیت و تربیت خداوند ایجاب می کند که حساب و کتاب و معادی در کار باشد . کوشش برای باقی گذاشتن جسم مردگان از طریق مومیائی کردن و ساختن مقابر جاویدانی همچون اهرام مصر و دویدن به دنبال آب حیات و اکسیر جوانی و آنچه مایه ی طول عمر است دلیل روشنی از عشق سوزان انسان به مساله بقا است . ( تفسیر نمونه ج 18 ص 474 ) آیات 98 تا 100 سوره ی اسراء از روشن ترین آیات مربوط به اثبات معاد جسمانی است اینکه خدائی که آسمان و زمین را آفریده چگونه نمی تواند استخوان پودر شده را دوباره زنده کند . ضمنا استدلال به عمومیت قدرت خداوند در اثبات مساله ی معاد یکی از دلائلی است که قرآن کرارا روی آن تاکید کرده است . در سوره ی کهف بعد از اینکه خداوند داستان اصحاب کهف را توضیح می دهد می گوید : این چنین مردم را متوجه حال آنها کردیم تا بدانند وعده ی ( رستاخیز) خداوند حق است . و در پایان جهان و قیام قیامت شکی نیست . در سوره ی نبا آیات  6 تا 16 یازده آیه به مهمترین مواهب الهی و اسساسی ترین ارکان زندگی انسان یعنی نور ، ظلمت ، حرارت ، آب ، خاک و گیاهان اشاره شده است . خداوندی با این همه قدرت چگونه قادر به زنده کردن مردگان نیست ؟ در سوره ی نازعات آیه ی 27 با یک استفهام توبیخی خداوند می فرماید آیا خلقت شما مشکل تر است یا آفرینش آسمان ها .  

بیشتر
نویسنده : admin سه شنبه، 5 فروردين ماه، 1399

بعد از اینجا 1

بعد از اینجا 1 :

مطالبی را که با این نام قرار است بنویسیم برگرفته از کتاب بعد از اینجا است . این کتاب در باره ی عالم برزخ نوشته شده و بعد از مقدمه موضوع بصورت داستان آمده است تا خواننده دچار خستگی نشود و مساله جا بیفتد . در ابتدای کتاب نوشته ام که این داستان بدرد کسی می خورد که حجاب را رعایت کند و نماز بخواند همچنین مردانی که چشم پاک دارند . کلا این داستان مال اونهائی است که دور و بر حرام نمی گردند و از آن دوری می کنند و واجبات را مراعات می کنند . پس اگر آن طرف زیبا جلوه گر شده اعتراض نکنید که سهل گرفته ایم . بدانید که خداوند بهشت هم دارد . فقط که جهنم نیست . با امیدواری به رحمت الهی ترک محرمات کنیم و واجبات را انجام دهیم .

در این کتاب سعی شده ریزه کاری هائی که انسان را به سقوط می کشاند و تمامی زحمت های زندگی را هدر می دهد درشت نمائی شود که بیشترینش اخلاقیات است . پیامبر گرامی اسلام فرموده است // انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق . مکارم الاخلاق ص8 // من مبعوث شده ام برای تکمیل زیبائی ها اخلاقی . شاید این نوشته برای خود من موثر واقع شود و یاد آور این باور این باشد که تو هم میمیری ! چیزی که هیچ کس در مورد خودش نمی تواند بپذیرد این که هیچ کس مردن خودش نمی تواند بپذیرد شاید به این دلیل است که در مورد دیگران ، آنها را با جسم آنها می بیند و جسم است که زیر خاک می رود ولی در مورد خودش با روحش می اندیشد و روح چون میرا نیست مرگ را برای خودش نمی پذیرد . شاید دلیلش این باشد .

بیشتر
نویسنده : admin شنبه، 12 بهمن ماه، 1398

تفسیر سوره ی 7

تفسیر سوره ی قدر 7 :

تفسیر نور : 1-فرشتگان بدون اذن خداوند کاری انجام نمی دهند . / تنزل الملائکه .....باذن ربهم .

2- تقدیر امور در شب قدر ، با نزول و حضور فرشتگان صورت میگیرد  / تنزل الملائکه ..... من کل امر .

3- تقدیر امور در شب قدر ، گوشه ای از ربوبیت الهی است / باذن ربهم من کل امر ./

سلام هی حتی مطلع الفجر : آنت شب تا طلوع فجر سراسر سلام و درود است . المیزان : سلام هی .. در مفردات آمده است که سلام و سلامت به معنای عاری بودن از آفات ظاهری و باطنی است . پس جمله ی // سلام // اشاره است به این که عنایت الهی تعلق گرفته است به این که رحمتش شامل همه ی آن بندگانی بشود که به سوی او روی می آورند و نیز به این که در خصوص شب قدر در عذاب بسته باشد به این معنا که عذاب جدیدی نفرستد . لازمه اش این است که در آن شب کید شیطان ها هم موثر واقع نشود . در جاهائی هم آمده است که آن شب فرشتگان بر هر کس بگذرند که مشغول عبادت است سلام می دهند .

بیشتر
نویسنده : admin شنبه، 12 بهمن ماه، 1398

ذکر 3

ذکر 3 :

عوامل قرب انسان به خداوند .

1-الهم انی اتقرب الیک بذکرک . پروردگارا من به وسیله ی ذکر تو ( یاد تو ) به تو نزدیک می شوم .

2- اسئلک بجودک ، ان تدنینی من قربک . و از خواستارم به جودت مرا به بارگاه قرب خویش نزدیک گردانی .

3- اتیتک ، متقربا الی الله بزیارتک . به سوی تو آمدم که به وسیله ی زیارت تو ای امام معصوم به خداوند نزدیک شوم .

4- واسجد واقترب . سجده کن نزدیک شو . البته این آیه سوره سجده است اگر با صدا خواندید باید سجده کنید .

پس عوامل قرب عبارت است از ذکر خداوند ، از او خواستن ، به زیارت بزرگان رفتن  ، و سجده کردن . عبادات می شود در حکم ایجاد رابطه ی دائمی میان انسان و الله اند . کاش بشود از خواب غفلت بیدار شویم و بدنبال نزدیک شدن به خداوند باشیم . از او بخواهیم کمک مان کند . دست ما را بگیرد . ما را به خودمان وا نگذارد .

بیشتر
نویسنده : admin شنبه، 12 بهمن ماه، 1398

لاتحزن

لاتحزن :

هر چه از هم و غم و حزن و گرسنگی و فقر و مرض و سختی ها به تو می رسد نزد خدا برایت حساب می شود و اجر داری . بدان که سختی ها چشم و گوش تو را باز می کند . قلبت را احیاء می کند . ثواب را زیاد می کند . هیچ گاه منتظر حوادث نباش . بدی را فکر نکن کهواقع خواهد شد . شایعات را تصدیق نکن . تسلیم اراجیف نشو . از گناه بر حذر باش ! زیرا آنها محل ایجاد غصه ها و حزن ها هستند گناه سبب نکبت و مصیبت است . تداوم بر // لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین // عالی است . در آن سری است عجیب در برطرف کردن ناراحتی و خبر عظیم در رفع محنت ها .از این که کسی به تو حرف زشت بزند و یا کلام بدی بگوید متاثر نشو زیرا آن کلام ناپسند گوینده اش را اذیت می کند و تو را آزار نخواهد رساند ( همان اذیتی که گوینده دچارش می شود مجازاتش است . )

بیشتر
نویسنده : admin شنبه، 12 بهمن ماه، 1398

قیامت 24

قیامت 24 :

خداوند متعال که بحث معاد جسمانی را می آورد و مشرکین که نمی پذیرند ، خدا این گونه پاسخ می دهد : کما بداکم تعودون . اعراف 29 . یعنی همانگونه که شما را خلق کردیم برمی گردانیم و یا : هو اهون علیه // روم 27// یعنی که برگرداندن ساده تر است از اصل خلقت . البته این بیان برای آنها آورده شده که سخت و راحت دارند . اما برای خدای متعال همه ی کارها یک سان است . مجددا در سوره ی یس آیه ی 77 خلقت انسان از نطفه را دلیل بر قدرت خداوند می داند و همین قادر متعال قیامت را بر پا خواهد کرد . در سوره ی فاطر با زنده شدن زمین به وسیله ی باد و ابر و باران را نمونه ای از رستاخیز دانسته است . در سوره ی یس آیه ی 80  مسئله ی رستاخیز انرژیها را مطرح می کند و می فرماید : او کسی است که از درخت سبز برای شما آتش آفرید . در  سوره ی سبا 3 تا 5 خداوند قسم یاد کرده که حتما خواهد آمد و این در جواب کفار است که گفته اند قیامت نخواهد آمد . می فرماید // قل بلی و ربی لتاتینکم // کلمه ی رب به خاطر این است که قیامت از شئونات ربوبیت است و در سوره ی تغابن نیز این سوگند تکرار شده است .   

بیشتر
نویسنده : admin شنبه، 12 بهمن ماه، 1398

شرمنده ایم که تاخیر داشتیم .

بیشتر
نویسنده : admin شنبه، 12 بهمن ماه، 1398